.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تبريك تسليت گونه هفته جانباز به ايثارگران
ثمانه اكوان

هفته گذشته لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران در حالي در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد كه حدود 50 نفر از ايثارگران با تجمع در مقابل مجلس تصويب اين لايحه را به جامعه جانبازان و ايثارگران تسليت گفتند ! اما حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي با استناد به اين مسئله كه تقاضاي مسكوت ماندن اين لايحه بايد توسط دولت مطرح مي شد ، اجازه نداد نمايندگان تقاضاي مسكوت ماندن اين لايحه را ارائه دهند و پس از تصويب آن تنها به اين نكته بسنده شد اين لايحه در مراحل بعد از تصويب و قانوني شدن نيز مي تواند اصلاح شده و اصولا نبايد در مورد قوانين تصويب شده در مجلس به ديد وحي منزل بودن ، به آنها نگريست بلكه هميشه امكان اصلاح اين قوانين وجود دارد .
اما سوال ابهام برانگيزي كه اكنون مطرح مي شود اين است كه چرا بايد لايحه اي كه از منظر برخي از نمايندگان مجلس و حتي اعضاي كميسيون تخصصي رسيدگي كننده به آن داراي اشكالات عديده ايست ، به راحتي در دستور كار صحن علني مجلس قرار بگيرد ، مشمول اصل 85 قانون اساسي قرار گرفته و بدون نياز به بررسي بيشتر در صحن علني مجلس در كميسيون اجتماعي كه به عنوان كميسيون اصلي رسيدگي كننده به آن بررسي شده و به تصويب برسد ؟ و سوال ديگر اينكه چرا نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نمي توانند درخواست مسكوت ماندن لوايح دولت را در صحن مجلس مطرح كنند ؟
طرحها و لوايح متعددي در مجلس شوراي اسلامي مطرح مي شود كه به دليل ناهمخواني آن با شرايط افراد مشمول اين قانون و شرايطي كه آن طرح يا لايحه بايد اجرايي شود ، امكان اجرايي شدن نداشته و يا جامعه مشمول اين قانون را با مشكلات عديده اي روبرو مي كند . در مورد طرحهاي مطرح شده توسط نمايندگان شرايط تغيير آنها اسان تر از مواقعي است كه دولت لايحه اي را براي بررسي به مجلس ارسال مي كند اما اگر لايحه پيشنهادي دولت از جامعيت كافي برخوردار نبود ، مجلس بايد چه واكنشي از خود نشان دهد ؟ در مورد لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران مجلس در حاليكه با اعتراضهاي گسترده اي از طرف ايثارگران و جانبازان روبرو بود ، ناخواسته به اهداف دولت تن در داده و قانوني را درست در هفته جانباز به تصويب رساند كه تا چهار سال آينده بايد از ثمرات نقصان آن ، اين قشر مظلوم جامعه بهره مند باشند ! و تنها نكته مثبت اين قانون همين آزمايشي بودن آن است اما آيا اين وظيفه دولت و مجلس نيست كه به اين قشر از جامعه در خصوص مشكلات پيش روي آنان پاسخ دهند ؟
اما نكته جالب توجه ديگري كه در اين ميان خودنمايي مي كند ، دليل نمايندگان مجلس براي كاهش يك سال از زمان اجراي آزمايشي اين قانون است كه توسط يكي از نمايندگان مجلس بدين صورت مطرح شد : "پايان مدت آزمايش از قانون بر اساس اصل 85 قانون اساسي درپايان سال 1390 يعني در پايان عمر مجلس هشتم است و با توجه به اينكه در پايان عمر هر مجلسي فضاي متفاوتي نسبت به ماههاي اوليه شروع بكار مجلس وجود دارد و در ماههاي پاياني بيشتر فضا انتخاباتي است .به نظر مي رسد چنانچه اجراي آزمايش 5 ساله تصويب شود شرايط مناسبي جهت دائمي كردن اين قانون در مجلس هشتم وجود ندارد.
وي افزود: اجازه دهيد اين قانون آزمايش به مدت 4 سال اجرا شود تا مجلس هشتم در سالهاي ميانه فعاليت خود اين قانون آزمايش را به قانون دائمي تبديل كند".
مجلس شوراي اسلامي قصد داشت با تصويب اين قانون ، هفته جانباز را به جانبازان و ايثارگران كشور تبريك بگويد اما با تصويب قانوني كه اشتغال اين عزيزان را با مشكل مواجه مي كند ، چگونه به اين قشر تبريك گفته شد ؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.637 seconds.